Avagy mit jelent tanítani, tanulni és tudni egy olyan világban, ahol már mindenki csak a diplomát látja, de senki sem a gyakorlatot?
Diákokhoz szólunk először:
Kedves Diák! Ha már a hatodik kémiai egyenletet magolod, miközben fogalmad sincs, hogyan értesz szót a saját gondolataiddal – nem veled van a baj. A rendszerrel van. Olyan iskolában tanulsz, ahol a mérőszalag fontosabb, mint az alkotás. Ahol a 45 perces csengőhang diktálja az élet ritmusát – nem a Nap.
A jelenlegi oktatási rendszerben gyakran több figyelem jut a feleltetésre, mint arra, hogy hogyan tudsz érthetően elmondani valamit. Tanulsz GDP-t, de nem tudod, mit kezdj 20.000 forinttal. Megtanulod, mikor volt a mohácsi vész, de nem tudod, hogyan védd meg a lelked a kimerüléstől.
Mi mást kínálunk.
Tanárokhoz szólunk másfelől:
Tisztelt Tanár! Tudjuk, hogy ezer fronton küzdesz. Tananyagot, adminisztrációt, gyerekeket, szülőket és egy lassan még saját magát is elfelejtő rendszer várja tőled, hogy megtartsd a Rendet.
De mi van, ha a Rend, amit őrizni kellene, már nem is létezik?
Ilara és a Magyar Nemzet Szabadság Alkotmánya végre kimondja:
„Nemzetünk és Népünk alapvető stratégiája a tudás és boldogság alapú szellemileg-lelkileg-fizikailag egészséges társadalom megteremtése és fenntartása.”
Nem ranglistákhoz, nem pályázatokhoz, nem versenyekhez mérjük magunkat. Hanem az életképességhez.
Mit jelent ez a gyakorlatban?
- A tanulás nem kötelező, de mindenki számára nyitott és elérhető.
- A tananyag az élethez igazodik. Aki ért valamihez, az taníthatja. Aki meg akar tanulni valamit, az megkaphatja.
- Nem csak papír, nem csak diploma számít. Sőt! A diploma feltétele: gyakorlati évek, etikai vizsga és létbölcseleti alapozás.
A jelen oktatás hibái kontra a mi rendszerünk
Jelen rendszer | Szakrális rendszer |
---|---|
Uniformizált tanterv, egyforma korcsoportok | Tudásszint-alapú csoportok, életkortól független tanulás |
Adathalmazok bemagoltatása | Problémamegoldás, kombinatorika, életszerű gondolkodás |
Teljesítéskényszer, stressz | Örömmel leküzdendő kihívások |
Elévült információk tömege | Ősi tudás és jövőformáló készségek |
Mit tanulunk a mi rendszerünkben?
- Sakkot és kártyát – nem az unalom miatt, hanem mert kombinálni tanít.
- Meditációt, harcművészetet – mert nem csak a testet, hanem a jellemet is erősíti.
- Életvezetést és létbölcseletet – mert nem elég ügyesnek lenni, ha nem tudjuk, miért élünk.
Oktatási jövőkép
- Oktatókertek, ahol a földdel dolgozunk.
- Könyvtárak, mint szellemi műhelyek.
- Tudatos örökségépítés: Ősi tudás és kegyhelyek ébresztése.
- Lányok, fiúk, asszonyok, férfiak közösen tanulnak – női-férfi egyensúllyal.
Ez nem utópia. Ez: Szakrális Magyarország oktatása.
Ahol a tudás nem hatalom. Hanem felelősség. Ahol a tanár nem hatalmi pozíció. Hanem szolálgálat.
Ahol a tanulás nem kötelezettség. Hanem kincs.
Ahol a legfőbb kérdés nem az, hogy „Mit tanultál ma az iskolában?”, hanem az, hogy: „Miért vagy ma is ilyen boldog?”